دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد با نماینده ولی فقیه

 

اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد طی دیدار با آیت ا... ناصری خواستار تشکیل جلسات ماهیانه و مستمری با حضور وی شدند تا بتوانند از نظرات نماینده ولی فقیه به عنوان فصل الخطاب در شورا استفاده نمایند.

 

حضرت آیت ا... ناصری در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد با وی، ضمن اشاره به تأمین بودجه و مشکلات شهرداری تأکید نمود که در اجرای پروژه ها اولویت ها مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد که چهره شهر را غربی نکنیم و حالت معنوی آن را حفظ نمائیم.

وی همچنین در خصوص اتوبوسرانی و گرانی بلیط مطلبی را ایراد نمود که شهردار یزد با بیان خلاصه ای از عملکرد شهرداری در چهار سال گذشته خاطرنشان کرد یک سوم هزینه بلیط اتوبوسهای شهری بر عهده شهرداری، یک سوم بر عهده شهروند و یک سوم نیز جز تعهدات دولت محسوب می شود.

مهندس میروکیلی گرانی اجناس مصرفی اتوبوسها از جمله سوخت و برداشتن سوبسیت ها که عاملی در افول  در آمد شهرداریها می باشد را نیز از جمله دلایل گرانی بلیط اتوبوسها دانست.

آیت ا... ناصری در ادامه با شنیدن دلایل گرانی بلیط اتوبوسها سفارش نمود در این موارد پیشاپیش مردم را توجیه کنیم.

در این دیدار حجت الاسلام مطهریان در خصوص همکاری شورا با نماینده ولی فقیه و به عنوان بازوی توانای وی، اعلام آمادگی کرد و ضمن دعوت از آیت ا... ناصری جهت شرکت در جلسات شورا پیشنهاد داد که در صورت امکان ماهیانه و به طور مستمر جلساتی را با یکدیگر داشته باشیم تا از نظرات شما به عنوان فصل الخطاب استفاده نمائیم.

رئیس شورای اسلامی شهر در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد شورا در دور سوم اظهار داشت: قانون در مورد شوراها اجرا نمی شود به طوریکه در قانون اساسی پیش بینی شده کلیه خدمات شهری تحت عنوان مدیریت واحد شهری و با نظارت و مدیریت شوراها انجام شود، اما علی رغم اینکه عنوان شورای شهر را داریم 90 تا 95 درصد، شورای شهرداری هستیم.

مطهریان خاطرنشان کرد: قانون 34 وظیفه را برای شوراها پیش بینی کرده که بیشتر آن شناسایی و رفع کمبودها و نظارت در حوزه های مختلف است.




























  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا